SROI
Social Return on Investment – Het meten van maatschappelijke impact
Wat is de maatschappelijke impact van een aanpak of interventie? Waar vallen de kosten en de baten? De Social Return On Investment (SROI) methode is een gestructureerde en gevalideerde methode om, gezamenlijk met alle belanghebbenden, een geloofwaardige maatschappelijke kosten-batenanalyse te maken.
Als onafhankelijke netwerkorganisatie gericht op het versnellen en opschalen van innovaties is SROI voor VitaValley een belangrijke methode om de maatschappelijke impact van haar eigen en andere programma’s in kaart te brengen.
VitaValley gebruikt deze bewezen methode al ruim tien jaar om partners te helpen met vragen als:
- Wat is de maatschappelijke impact van een interventie of aanpak?
- Wat zijn de maatschappelijke kosten en baten van de juiste zorg op de juiste plek? En bij wie vallen deze kosten en baten eigenlijk?
- Hoe kan een waardevolle innovatie structureel bekostigd worden?
Klanten en cases
Deze SROI-analyses deed VitaValley met partners:
Meer weten over SROI binnen uw organisatie of innovatie?
Wil je een SROI-analyse binnen jouw organisatie laten uitvoeren? Of wil je je kennis (of het kennisniveau van je team) verdiepen door middel van een SROI-masterclass? Laat het ons weten! Mail naar info@vitavalley.nl.
“Door de Masterclass SROI ben ik nu nog beter in staat om de verschillende stakeholders en belangen helder te krijgen. Bovendien helpt de tool om met iedereen samen tot een eerlijke afweging te komen van (maatschappelijke) kosten en baten.” – projectmanager digitale zorg Ellen Ophoff